Marek Szeles

Student Technology Policy, Cambridge

Marek Szeles - Student Technology Policy, Cambridge

O mně

Markovi po absolvování Gymnázia Jana Nerudy na Malé straně okolí prorokovalo jasnou dráhu na práva – ale on se místo toho rozhodl pro studium Softwarového inženýrství na ČVUT FEL. To byla tvrdá, ale zpětně velmi přínosná zkušenost a v oboru se posunul ke špičkám, což se potvrdilo na různých programátorských soutěžích – hackathonech. Při studiu v rámci výměnných výzkumných pobytů navštívil další školy v Nizozemí, Kazachstánu, Japonsku, Norsku a Belgii a má tedy možnost s čím srovnávat, když hodnotí styl a úroveň vysokého školství u nás (není to vůbec tak špatné, jak mnozí zlí jazykové tvrdí).

Aby praktické technické znalosti ale byl schopný užitečně aplikovat ve společnosti, při dokončování inženýrského studia paralelně studoval také veřejnou politiku se zaměřením na eGovernment a vzdělávání. Oba obory se snaží nyní propojit při završení svého studijního života jednoročním studiem oboru Technology Policy na University of Cambridge.

V rámci mimoškolních aktivit se Marek také nedržel zpátky – již na střední patřil k zakládajícím členům České středoškolské unie (ČSU) a organizoval Český model amerického kongresu (ČMAK). Na vysoké pak pět let působil v týmu vyvíjejícím elektrickou závodní formuli a založil a vedl výzkumnou odnož, která v roce 2020 postavila první autonomní závodní vůz v ČR. O volných víkendech pak tvořil na hackathonech menší aplikace pro státní správu i pro byznys, z nichž jedna se proměnila ve firmu prodávající lístky na Londýnském West-Endu, tudíž Marek rozumí i startupové scéně (a kvůli koroně dost i řízení rizik při uzavření divadel 😅). Krom startupů ale Marek paralelně při škole roky pracoval jako poradce a IT analytik pro různé firmy, aby si vydělal na nájem a další studium.

,,Se středoškoláky jsem měl dlouho kontakt skrze ČSU a ČMAK, rád bych tenhle vztah obnovil i po vysoké škole, kdy mám poprvé pocit, že můžu středoškolským studentům předat konečně i nějaké hodnotné osobní zkušenosti. Kromě zorientování se v různých možnostech života po střední můžu přiblížit i své konkrétní zážitky, které mi jednotlivá rozhodnutí přinesla. Pro zapojení přímo do Yody jsem se osobně rozhodl po pozitivní zkušenosti s mentoringem, kde jsem já byl mentee. Menteemu chci určitě předat otevřenou mysl ke všem možným životním cestám a vzdělávání se ve více oborech najednou. Také mu chci  ukázat, že nejvíce se naučí, pokud budou vyhledávat nové výzvy a že znalosti, které se člověk naučí v učebnicích, na přednáškách nebo na internetu je nutné aplikovat na reálných projektech, aby měly smysl.”

Marek Szeles - Student Technology Policy, Cambridge

Další mentoři

Partneři